Meglepetésként ért, hogy akadt néhány ellenzője az iskolai relaxáció
bevezetésének – írja az eduline-nak eljuttatott cikkben Bagdy Emőke, a
Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület vezetője, az iskolai
relaxáció bevezetésének programgazdája.
A szakember szerint a nevelési tanácsadók szolgáltatásait igénybe
vevő 189 794 diákból tanácsadáson 99 687 gyerek, terápián 71 308 vett
részt a 2009-2010-es tanévben. „Aligha kell ennél beszédesebb
statisztika annak igazolására, hogy az iskolákban elodázhatatlan a
stresszkezelő módszerek meghonosítása” – írja.
Bagdy Emőke szerint az iskolások naponta szembesülnek a felnőttek egy
részének destruktív „stresszoldó eszközeivel”: alkohol, cigaretta,
drog, „újabban sarlatánkúrák”. Hozzáteszi: a „diákrelax” hívei olyan
módszert kínálnak a diákoknak, amely „növeli koncentrációjukat,
kreativitásukat, önismeretüket, problémamegoldó, alkalmazkodó és
feszültségtűrő képességüket, azt az utat, amelyik építi, és nem leépíti
személyiségüket”.
„Éppen ezért ért meglepetésként, hogy akadt néhány ellenzője is
tervünknek. A kritikusok alulinformáltságát és/vagy tudatos torzítását
mutatja, hogy míg egy szervezet keresztényellenesnek bélyegezte, addig
egy publicista népnemzeti ommnak minősítette az iskolai relaxációt” –
olvasható a cikkben.
A szakember szerint a diákok számára az ehhez hasonló konfliktusos
helyzetekre is kínálhat megoldást az iskolai relaxáció. A felsősöknek
szánt gyakorlatsorok között egyebek között van olyan, amikor a
stresszhelyzet feldolgozását úgy segítik, hogy egy-egy negatív élményt
egymás között kibeszélve megkeresik az adott esemény lehetséges
pozitívumát: azt, hogy például milyen energiákat, készségeket,
képességeket mozgósíthat a krízishelyzet.
„Szeptembertől indul a program, nem önálló kötelező tantárgyként, és
időkerete is legfeljebb heti fél óra lesz, a testnevelésórák részeként,
de alsóban bizonyosan nem a tornatanárok irányításával. A foglalkozások
majdani vezetői számára már készen vannak a tematikák, vagyis az az
akkreditált szakmai programsorozat, amely iránymutató, és amely alapján
diák és tanár is élvezni fogja a közös játékos munkát” – zárul a cikk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése